donderdag 4 maart 2010

Historische kranten Koninklijke Bibliotheek spoedig online

Weldra zal de Koninklijke Bibliotheek miljoenen pagina's historische kranten online zetten. Eind 2011 zullen in totaal 1500 lokale,regionale, landelijke en koloniale dagbladen uit de periode 1618-1995 voor iedereen toegankelijk zijn. Voorjaar 2010 is een eerste selectie te verwachtenIk kan mijn hart ophalen, want zelf ben ik een verwoed krantenverzamelaar. Het heeft me altijd geboeid kranten en krantenartikelen te kunnen archiveren en herlezen, iets van een beleving van een 'historische sensatie' bij het lezen van een oude krant is mij niet vreemd. Het brengt je 'als bij toverslag' terug in de tijd die je bestudeert. Ik kan binnenkort dankzij het werk dat de Koninklijke Bibliotheek heeft verzet mijn lol dus op! Gaarne voor iedere geinteresseerde aanbevolen!